zondag 16 juni 2013

Opa had een wens.

En die laten wij natuurlijk in vervulling gaan.
Een tijdje terug was ik samen met mijn vader bij de stoffenbeurs.
Hier kun je zien wat ik allemaal meenam. Van mijn vader kreeg ik een stofje met daarbij de wens om: zijn-meisjes-in-een-zelfgemaakt-jurkje-van-dit-stofje-te-zien-op-zijn-verjaardag.
 
 
Voor Nienke koos ik voor een model uit Stof-voor-doe-het-zelvers. Het idee was om alleen twee knopen op de schouder te doen en geen rits of knoopjes. Helaas werd dit een soort zak (flinke kadetten), dus werd de boel ingenomen en kwam er alsnog een rits in de zij-naad.
 
 
Het paspelband vond ik hier om de hoek in een fourniturenzaakje en paste er perfect bij!
 
 
Voor de rok koos ik een stolplooirok. Ze wilde er perse in draaien en ik vond het een stofje dat vroeg om geplooid te worden. Het stofje is zo zalig zacht, dat ik de rok expres niet gevoerd heb, ik wilde dat ik zoiets zachts om mijn benen kon laten wapperen, heerlijk!
 
 
Voor Lotte ging ik helemaal zelf aan de slag. Ik wilde graag een geplooid lijfje. Het was een hoop werk, maar ben heel blij met hoe het geworden is. Helaas was de stof op dus werd het jurkje niet overdreven lang.
 
 
De plooitjes stikte ik waar het bandje zou komen een paar cm door. Verder kwam er een paspelbandje bij de hals en armsgaten. Helaas had ik het bandje veel te hoog ingetekend en krijg ik de streep er niet uit!! Het is grijs potlood. Heeft een van jullie nog ideeën: ze zijn zéér welkom.
 
 
Ook deze jurk heeft de draaiproef doorstaan.
 
 
Met poseren zijn ze altijd heel serieus...

 
Soms iets minder....
 
 
 
Maar ze hebben vooral altijd heel veel lol!

13 opmerkingen:

  1. Leuke foto's van de meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Gelukkig vinden ze het zelf echt leuk. Ik krijg zelfs op mijn kop als ze iets zelf-genaaids aan krijgen dat nog niet op de foto is geweest.

      Verwijderen
  2. mooie jurkjes om mooie meisjes. mijn complimenten voor jouw preciese en creatieve naaikunst.
    oma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bofte opa even met 2 van doie mooie meisjes in van die prachtige feestjurken op zijn verjaardag. En natuurlijk boffen met die creatieve dochter. :)
    groetjes, Dine-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Dine-Marie, leuk dat je mijn blog leest! Opa was er idd gelukkig heel blij mee.

      Verwijderen
  4. Alle-twee mooi gelukt, maar de kleinste... beauty! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je die juist mooi vind! Ben best trots op mijn eigen ontwerpje!

      Verwijderen