zondag 12 mei 2013

Moederdag

Dus mama mocht verwend worden vandaag... en dat werd ze! Ontbijt op bed werd mij aangeboden maar resoluut weer afgeslagen omdat deze mama niet graag om 6.00 uur
's ochtend ontbijt (manlief moest werken vandaag).
Wel kwam ik beneden en was daar een heerlijk gedekte tafel mét kadootjes! Zalig.
De dames hadden mooie servetten uitgezocht voor hun liefste moeder (aah) en ik mag ook nog een keertje zelf bij een van mijn lievelings winkels gaan shoppen. Hoera!
Ook maakte ik flink misbruik van deze dag. Vast heel pedagogisch onverantwoord, maar ja, het is tenslotte Moederdag.
Zo werd ik vaker gekust en geknuffeld op eigen verzoek én..... het rokje ging aan.
Na smeken en beden en nog eens zo wat mocht ik het vanochtend toch over haar billen schuiven.
Het is een topdag!
Zodra het kon snel mijn kans gepakt en een paar foto's gemaakt.
 
Zelf ben ik erg tevreden met het rokje. Het stofje heeft Nienke uitgezocht in de winkel. Ik dacht dus dat het een rokje moest worden, maar oh wat had ik het mis. Dit stofje was in haar hoofd bedoeld voor een jurk. En dan dat groene bandje! Dat had ze er toch echt niet bij gezegd, hoe kon ik het doen!
 
Nou, zo:
 
Ik pakte het boek van Mme ZsaZsa 'Allemaal Rokjes' en koos het fronsrokje. De tailleband maakte ik groter (zo groot als het beleg), waardoor de rits moest doorlopen tot boven en ik dus de werkbeschrijving in de prullenbak kon gooien.

Het groene paspel maakte ik zelf van een katoenen draadje (te dun) en een geruit stofje (te glad) en is toch aardig gelukt, al zeg ik het zelf.
 
 
Ook ben ik nog even druk geweest met elastiek. Ik wilde elastiekjes in de taille naaien zodat het niet af zou zakken, knoops-gaten-elastiek heb ik nog nooit ergens in gezet dus ik dacht even een elastiekje er in te naaien. Drie naalden (!) en een gefrustreerde mama verder is het wel gelukt, maar ik doe iets niet goed! Heb inmiddels een goede beschrijving gevonden voor het gebruiken van knoops-gaten-elastiek dus dat wordt voor een volgend rokje gebruikt.

2 opmerkingen:

  1. Leuk. Wat ziet ze er schattig uit in haar nieuwe rokje!!
    Liefs, Clarissa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk rokje, juist met het groene bandje ;-) (en fijn he, moederdag!)

    BeantwoordenVerwijderen